lördag 14 december 2013

Återkomsten

Kära läsare!
Nu, äntligen, är jag tillbaka i Varkalas och Indiens varma famn. Återkomsten är både helt odramatisk och överväldigande på samma gång. Konstigt va´?

När vi rullade in på Klippan (som området kallas) tidigt onsdag morgon var det som att komma hem. Igenkänningen var total, tryggheten maximal och efter ett perfekt välkomnande av värdarna på Kshetra resort visste jag att jag kommer att trivas de kommande tre månaderna. Tänk vad första intrycket är viktigt. Det är dessutom rätt mysigt att vara ”hedersgäst”, jag är ju ”long-staying”, och de är väldigt måna om mig. Dessutom är de lugna, öppna och nyfikna. Ingen blir väl förvånad när jag säger att vi redan pratat marknadsföring generellt, hemsidan, dess utformande samt sökmotorer och hur de ska tänka där. Pust, ibland blir jag ruggigt trött på mig själv men kul är det.... :)

När de frågade om vad som saknas på hotellet för att det ska bli ännu bättre föreslog jag att vi kan ta hit Ekeby Städ för att ta hand om fönsterputsen. Än så länge har jag inte märkt att de förstod piken.... I övrigt är städningen faktiskt helt OK, ovanligt nog för att vara Indien. Huset är ett traditionellt Kerala-hus. Byggt runt en innergård för att hålla sol och olika sorters inkräktare ute. De stora taken fungerar utmärkt som skydd mot regn och sol, livet pågår som vanligt utan att vädret påverkar nämnvärt. Under ett sådant tak, utanför min dörr sitter jag nu och skriver och ser ut över den vackra innergården. Nu blommar passionsfrukten och det är bara för mig att äta när frukterna är mogna, ett av mina privilegier. 

Vill ni se mer om hotellet läs på www.kshetraresorts.com En tråkig hemsida, men vill ni se fler bilder gå högst upp till höger, där finns en länk till Tripadvisor. (Mamma - klicka på bilderna, stora som små) Den första bilden är mitt rum :) Klicka gärna en gång på www.kshetraresorts.com då hjälper ni dem (jag höll på att skriva oss.... va´? efter fyra dagar??) att komma högre i sökmotorerna. 

Jag måste också skriva något om alla återseenden. Det är så härligt att träffa alla igen, oavsett nationalitet och typ av relation är vi glada över att ses igen. Stora leenden, nyfikna blickar och glada skratt utbyts med värme. En snabb uppdatering om vad som hänt sedan sist. Sen, på ett ögonblick, är allt som förut. Som om ingen tid har passerat. Allt är som vanligt. Samtalen fortsätter där de slutade i våras. Var det drygt åtta månader sedan jag åkte hem? Det kan inte stämma...? 

Nåväl, dessa dagar är det mest välbehövligt slöa och slappa. Nu ska jag ta en promenad på stranden sen ska jag gå på massage, sen en tupplur, sen....... Rackarns gött e re i alla fall.

Vi hörs om några dagar!
Kram//Eva

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det låter. Alla mina upplevelser kommer tillbaka mmm underbart måste genast gå in å kolla hotellet. :-) Vi hörs kram kram Annika

    SvaraRadera
  2. Men vart tog egentligen tiden då du var hemma vägen??? Gott att höra att återkomsten till Varkala blev varmt. Ser fram emot att följa din blogg.
    Kram Ankan

    SvaraRadera
  3. Härligt att ha dig här igen

    SvaraRadera