måndag 18 mars 2013

Sista dagarna.....

Hmmm, vad ska jag skylla pa den har gangen? Att det dragit ut pa tiden sedan forra inlagget altsa.... Jag tror jag skylller pa att jag blivit av med min dator, vilket jag har. Jag tog den med till en restaurang, dar de har wi-fi. Jag glomde den dar och nar jag kom pa det, 10 tim senare, var den borta. Trist, men ingen katastrof. Det var en bra resedator, men helt slut som arbetsdator och, som svar till van av ordning, jag har backup pa allt. Nu ska jag antligen skaffa en dator som passar till TVn, tusan ocksa, jag som tankt "sluta" titta pa TV..... Det har ar darfor skrivet fran en lanad dator vars tangentbord inte har vara sisa tre bokstaver, darav den nagot markliga stavningen i detta inlagg. Det far ni sta ut med :-)

Nu ar jag pa vag hem aven mentalt. Det borjade redan for ett par veckor sedan nar jag insag att det var sista fullmanen for den har gangen. Da infann sig kanslan av sorgset avslut for forsta gangen. Sedan har det fortsatt med ett otal "sista gangen" och nu ar jag pa nivan "sista inlamningnen till tvatten" och "sista promenaden till Odayam beach". Ikvall ar det "sista middagen med svenskganget" och imorgon "sista tagresan" eftersom Annika och jag drar till Kochi over dan. Det ar ett langt, latt sorgset avslut pa mitt aventyr har, men nu ar jag nastan redo.

Att det kanns bra kan till viss del bero pa att jag i dagarna diskuterar ataganden har nasta sasong. Inget ar spikat och det beror pa mig och att jag har ataganden hemma, men visst kanns det bra att veta att OM jag far till allt pa hemmaplan sa ar jag snart tillbaka. Sunda fornuftet tror dessutom att jag ar i behov av distans ocksa, det hander saker har som kanske far annan betydelse med lite perspektiv. Vi far se....

Naval, det har ar i alla fall INTE "sista inlagget". Misstanker att det kan bli en och annan reflektion over hur det ar att komma hem ocksa. Mia brukar kalla det att hon "kraschar" nar hon kommer hem. Omstallningen tar nan form av tid och reaktionen kan var stark. Det vill jag ocksa dela med mig av, sa an blir ni inte av med mig. Det far bli "sista meningen" for det har inlagget for nu ar det dags for "4:e sista frukosten" ;-)

1 kommentar:

  1. Ha en god resa hem och kom ihåg att det inte är SISTA gången du varken är i Indien eller åker hem därifrån. <3

    SvaraRadera