söndag 17 februari 2013

En indisk bakgata -- på film

När jag var i Bangalore knäckte jag ett par timmar genom att bara stå och kolla på livet på en av stadens bakgator. Jag filmade den med min "fotokamera" så kvaliteten är inte den bästa och ljudet kräver tystnad runt omkring dig, men för dig som inte varit på en vanlig indisk gata kl 19 en måndag kanske det kan vara intressant ändå. 

Den är 8 minuter lång, men går förstås att stänga av när man tröttnat på stöket ;-) 

Jag skulle avsky att bo så, men det är himla läckert att få vara på besök. Jag blir mest fascinerad och glad. Ni ser få kvinnor och inte en enda viting där, bara jag - kvinna och blond. Det väckte lite uppmärksamhet, men inte så mycket som på den tiden när jag dessutom var ung...

Håll till godo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar