söndag 3 februari 2013

Tålamod, kära läsare

Nu åker jag på semester i drygt en vecka. Rita och jag ska åka till Hampi. Det lär vara en vacker stad och den är med på UNESCOs världsarvslista. Jag vet att det är en massa stenar och ruiner där, inte ett av min större intressen, men vadå - det finns säkert något annat också, annars skulle det inte vara så poppis att åka dit :-)

Hampi ligger lite inåt landet, i höjd med Goa. Extra "spännande" är det att vi först åker nattåg till Bangalore, Indiens Silicon Valley. Där är vi över dagen. Sen tar vi nästa nattåg - till Hampi. Rackarns, två nätter på indiskt tåg med alla de "fripassagerare" som brukar finnas där (råttor, kackisar, möss, spindlar mm). Jag hoppas att Rita bokat hyfsade biljetter ;-)

Spännande förresten?? Sen har vi två nätter hem också. Puh! Då ska ni veta att en enkel resa till Bangalore tar 16 timmar och det är endast är 70 mil!!! Borde finnas nåt snabbare tåg eftersom tågen går, vad jag förstår, i ca 55-60 km i timman. Måste vara paus nånstans.... Vi åker ändå expresståg, vilket då måste betyda att det inte stannar vid varenda mjölkpall. Tåget från Bangalore till Hampi tar åtta timmar och det är bara 40 mil, vilken känns något rimligare, eller....?

Till saken. Jag har ingen aning om hur det ser ut med wi-fi tillgång i Hampi eller på vägen dit. Datorn lämnar jag hemma, så blir det några inlägg under den här tiden blir det kortisar från telefonen. 

Med andra ord ber jag er härmed ha tålamod och försöker som belöning locka med ett "resereportage" lite längre fram.

1 kommentar:

  1. Ha en riktigt trevlig resa :-) Vi hörs när du kommer tillbaka. Då hoppas jag på GODA nyheter :-)) Kram

    SvaraRadera