tisdag 26 februari 2013

Statusrapport

Jaha, nu så e're gjort. Hembiljetten är bokad. Det satt långt inne, men med Annikas hjälp så blev det till slut gjort. Annika kommer helt enkelt hit och hämtar mig. I tre veckor ska hon kuska runt i Kerala, sen tar hon helt sonika med mig hem. Hon påstår att "du kommer väl aldrig hem annars" :-)) Sååå den 22 mars anländer vi Arlanda.

Det ska bli underbart att ha Annika här, men för övrigt kan jag inte påstå att jag längtar hem. MEN det är bara att inse att då är lågsäsongen här och jag har varit med enda sen vi gick ur densamma i november. Mer dags att åka hem än så blir det inte... Dessutom - tack vare Karin har jag ett toppenspännade jobb att komma hem till. Tack Karin, det gör det ett uns roligare!

Sen ska det förstås bli trevligt att träffa er alla. Jag får som tur är en mjukstart genom att bo hos Maggan tills jag kommer åt min lägenhet den 1 april. Att sätta mig i min tomma, ensamma lägenhet direkt efter att ha levt i ett "kollektiv" i fem månader kommer att bli jobbigt så att få en dos avvänjning hos underbara Maggan känns toppen.

På tal om lägenheten. Mark, som bor i min lägenhet nu, söker nåt annat i april och maj. Det är en ansvarstagande vuxen man och jag kan varmt rekommendera honom att bo hos er, så vill ni göra både mig och honom en tjänst så kollar ni bland era kontakter om någon har något att hyra ut. Han kan betala hyfsat för sig också ;-)

Jag har fått frågan flera gånger "Ska du åka dit nästa år igen?" Svaret är detsamma som förut: Det vill jag gärna, men vi får se hur jag ska få till det. Deepak och jag kan tänka oss att göra nåt ihop igen, men inte på riktigt samma sätt som i år, det vill jag inte. Jag har dessutom några andra mer eller mindre seriösa erbjudanden som gör att jag skulle kunna gå runt ekonomiskt - ungefär som i år - men det är mycket annat som ska klaffa också. Jag har ju ett och annat åtagande hemma också....eller?  Vi får se......

Nååå, de sista veckorna då?? Ja, jag jobbar redan väldigt lite, är riktigt lat för att vara ärlig. Så fram till 22 kommer jag jobba ännu mindre (11:e åker tjeckerna) och mest leka turist, dvs slöa, slappa, sola, bada, yoga och lite annat myspysigt ;-) Rackarns fina veckor ska det bli i alla fall.

Bloggeriet är himla kul så jag hoppas ni hänger med ett tag till. Men just NU ska jag sluta skriva och istället fixa ordning allt till Deepaks födelsedagskalas som går av stapeln om en stund.

1 kommentar:

  1. Grattis till Deepak! Om jag minns rätt var ålder och födelsedagar inte så viktigt. Var det din eller hans initiativ att fira? Oavsett alldeles utmärkt - man ska ta alla chanser att förgylla vardagen. /Tina

    SvaraRadera