tisdag 20 november 2012

Dagens lunch

Hej, denna underbart härliga dag. Visst e de gôtt me' soldis, strålande utsikt, bra musik och ljudet av två meter höga vågor som dundrar in mot klippväggen. Just nu är det 28 grader i skuggan, men som tur är fläktar det härligt.  Den beskrivningen  var kanske lite taskig, men det är min vardag just nu och den vill jag ju förstås dela med mig av ;-)) (åsså hörde jag att det var grågrått hemma.....)


Idag har jag ätit en typisk Kerala-lunch "Tali". Flera vegetariska röror och ris på ett bananblad. Avnjutes som bäst med höger hand, utan bestick, på indisk vis. Lovar att det blir kladdigare när jag äter än när Hari (yogin) äter.

Första laddningen, mums...

Rita in the move

Hari, Adrula (m reserv för stavning) och Ulrika
A-S: fler hotellbilder kommer på hemsidan snaaart. Det strulat som tusan och nu måste jag göra om den - nästan från början. Kan ni förstå - jag som tjatar om vikten av bra leverantörsbeställningar, gör en usel själv, och måste byta. Det blir eftermiddagens  uppgift :-))

1 kommentar:

  1. Underbart med alla bilder. Vi kan behöva lite sol och värme här i grådasket, om än i digitalt format:-) Kram Gittan

    SvaraRadera