tisdag 27 november 2012

En inkräktare i mitt rum

Nu har det hänt! Det absolut värsta som kan hända. En kackerlacka - I MITT RUM!!!!!

Aldrig blir jag så fjompig och hysterisk som när en kackerlacka av "gigantiska mått" springer fritt i mitt rum - I MIN SÄNG!!! Beväpnad med  sopborste (att ta fram dem med) och handduk (att fånga den med) började jakten. Målmedvetet, med en puls på 490, svetten rinnande utefter kroppens alla delar och käkarna hårt sammanbitna (ångesten har aldrig varit närmare) tömmer jag rummet pryl för pryl.

Ser den framför mig, fnissande och lurpassandes i nån liten skarv under min säng. Gör narr av mig. Tycker att vitingar är amatörer och grymt lättlurade.

Dödsföraktet slår till. Hjältemodigt går jag ner på knä och sprayar kackerlacksdödsmedel under sängen och i hela rummet. Den dj-n SKA dö - långsamt, plågsamt!! Mordlystnaden tar över alla sinnen. De röda dödarhornen växer i pannan.

Salim, ägaren, undrar vad tusan jag håller på med. Garvar nästan ihjäl sig när jag förklarar. "Dagens story" säger han. En grymt bra historia att berätta vid middagsbordet hemma hos familjen. (Jag vill spraya kackerlacksdödsmedel i nyllet på honom) Han tipsar också om att medlet tar ca 30 min innan det verkar så om jag går och äter middag så är den död när jag kommer tillbaka. Hysteriskt fnissande tipsar han också om att jag kan sova i ett annat rum i natt eftersom det nog tar nåt dygn eller så att vädra ur all spray jag använt. (Normalt tar det 10 min)

Nåväl, vilket rum jag sover i inatt återstår att se. Hittar jag ingen döing blir det nog grannrummet. Lite dödsspray tål jag bättre än levande kackisar. Ååååh så gott jag kommer sova om jag vunnit kampen :-)  

Faktaruta:
- Kackisen var en liten en, 2-3 cm.
- Salim har erbjudit sig att ta hand om nästa - om/när den dyker upp - när jag då utsåg honom till hjälte trodde jag han skulle krevera.
- Deepak kommer imorgon och jag behöver aldrig mer jaga kackisar.
- Jag har haft ihjäl ett antal stora spindlar, termiter, myror och annat småkryp, så ibland kan även jag vara hjälte :-)

Prolog imorgon !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar