måndag 19 november 2012

Shoppingäventyr

Sicken dag! Så kul! Sowie, städerskan, och jag har shoppat städprylar i Varkala stad. Hon fnittrade hela tiden och var lycklig som ett barn över att få välja precis vad hon ville ha. Jag stod med ett stort, varmt leende och hejade på. Halva personalstyrkan i affären var inblandad, alla lika fnissande. Om det var åt mig, min okunnighet eller åt hela situationen fick jag aldrig klart för mig, men underbart kul var det i alla fall.


Tänk, att några skurhinkar, borstar och material för olika ändamål tillsammans ska storstäda ett helt 8-rumshotell.... 200 spänn kostade kalaset. Klart prisvärd glädjekick och storstädning.


1 kommentar:

  1. Underbart - kommer dock inte ihåg att jag kände samma glädjekick när jag shoppade till 300 kvm xtravaganza ;-) Fast ska nog tänka på din historia när jag städar i morgon bitti. Önskar mig en städerska också. ;-) Kram

    SvaraRadera