fredag 30 november 2012

Hemsidan är klar

Jag har ju alldeles glömt att berätta att hemsidan är "klar". Det har varit en rackarns massa tekniskt strul, men nu är den publicerad i alla fall. Det känns som att det går att greja hur mycket som helst med den och Deepak har förstås en massa bra åsikter men varsågoda - välkomna in och titta på
www.varkalabudgethotel.com
Vi är tacksamma för all feedback vi kan få. Allt ifrån åsikter om svengelskan, märkligheter, bilder, stavfel - m a o allting som gör den bättre.

Nu börjar det lyxa till sig.
- Wi-fi är uppe och jag är ofta online på Skype så det är bara att ringa upp. Mitt Skype-namn är eva.gryding så jag är lätt att hitta.
- Sowie, vår städerska och nu också kock lagar lunch till oss "varje" dag. Riktig indisk vardagsmat. Intressant och oftast gott, men framförallt superlyxigt ;-)

Rita har ett otroligt nätverk här som hon generöst delar med sig av. Den här gången såg hon till att vi svenskor bjöds in till Vadali?-fest hos en indisk grannfamilj. Det innebär att man bjuder in gudinnan Lakshmi till sitt hem. Lakshmi är gudinnan som står för välgång, framgång och lycka. De firar det genom att vid solnedgången tända så många ljus som möjligt och det bjuds på potatis och tapioka för att locka henne till sig. Det innebar att i den trädgård vi var fanns hundratals ljus och även i alla grannfastigheterna. Som en extra krydda blev det samtidigt strömavbrott, som om det var regisserat. Bilderna gör det inte riktigt rättvisa men det var jätteläckert!

På tal om färger på hus, det här är djuprosalila
Konstfulla dekorationer som ljushållare

Husets dotter och jag är på väg upp på taket för att tända ljus.

Mia och jag

Åsså resten av svenskligan; Maria, Ulrika och Rita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar