lördag 17 november 2012

Varkala calling....

Kära "nära och kära"! Välkomna till min blogg!
Äntligen är jag igång! Har utlovat Facebook, men det blir en blogg istället, för att fler ska kunna vara med mig här nere i Indialand (och för att jag inte har intellekt nog att förstå mig på FB). Jag kastar mig rätt ut med det som ligger mig närmast om hjärtat i skrivande stund. Kom ihåg att kommentarsfältet nedan är till för att användas :-)) De mer privata spörsmålen tar vi förstås över mail - som vanligt.

De här två veckorna har varit näst intill galna. Massvis av strömavbrott, strulande Wi-Fi (internetuppkoppling) och jobbig jetlag har inneburit viss frustration, men nu är jag pigg och glad och hemsidan är snart klar med mer info och flera bilder!

Jag visste att vårt "nya" ställe var ommålat, men kolla färgen.....! Deepak vill att jag ska trivas, säger han. Och vem kan motstå ett gult och blått hus? Inte jag i alla fall, när det är gjort med sådan omtanke.... ;-)


Vi har två anställda, en städerska som är månadsanställd och tjänar 4 500 Rs per månad, dvs 600 kr. Trädgårdsmannen, som är anställd i en vecka, tjänar 550 Rs per dag, dvs 70 kr. Tänk då att Kerala ändå har förhållandevis höga löner jämfört med Indien i övrigt. Hur saker blir gjorda har jag inte riktigt fattat eftersom vi inte kan prata med varandra, men det rullar på och då och då tar jag hjälp av engelsktalande indier. Tänk, kroppsspråk och fantasi kan ta oss långt. Dessutom så får man hålla sig till det viktiga och låta medarbetarna lösa uppgiften. Egentligen ett ganska bra ledarskap. Undrar just om vi pratar lite för mycket på våra arbetsplatser??

Deepak har inte kommit hit ännu. Kommer den 24:e, rackarns så jag saknar honom och hans energi. Som tur är umgås jag med en massa annat folk från "hela världen". Trevligt, men jag är ju inte den mest sociala typen så nu blir det några asociala dagar och laddning inför det som komma skall.

Har provat yoga några mornar och har fått en galen huvudvärk - och det är ju bra så har man skäl att inte göra det nå' mer...;-) Fast den vackre yogin (läraren) Hari påstår att han kan fixa ett eget program till mig. Hmm, skulle va' för hans underbara leendes skull då. Jogglufsning på stranden funkar som tur är. Bäst mellan 6.30-7.30. Det trodde inte va' - alla gamla handbollare :-)))

För er som vill följa mig kontinuerligt och inte vet sedan tidigare, så går det att prenumerera på bloggar. Det är enkelt, alternativt lägg en länk i bokmärkesfältet och Häng me'!
Läs mer på t ex: http://blogg.loopia.se/2011/10/27/prenumerera-pa-bloggar-och-nyhetssajter/

Allt för nu! Hörs i morrn!
Kram//Eva




2 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt hus! Det finns uppenbarligen förutsättningar för att du kommer att trivas i Varkala.

    Ulla och Anders

    SvaraRadera
  2. Hej Eva
    Så kul att höra från dig. Vilket äventyr du påbörjat. Jag blir glad i hela kroppen av att se bilden på hotellet. :o)

    Varm kram
    Petra

    SvaraRadera