lördag 24 november 2012

Min date med Dalai Lama

Hej igen!
Idag har jag träffat Dalai Lama, nåväl det var några till som var med på daten, men ändå. Hans bil, med tonade rutor, körde en halvmeter från mig. Lite star struck? Njaa, men det var en trevlig förmiddag och talet var fint. Det handlade om att vi människor trots de erfarenheter vi har av krig fortfarande krigar. Om var och en finner sin inre frid så kommer krigen att sluta.

Jo, det är säkert. Han är där, mitt i ungefär:-)
Den uppmärksamma ser att detta är från en TV-ruta.

    
Kolla hårtofsen på örat. 
Indiska män är oerhört håriga och jag vill påstå att jag inte generaliserar ett dugg. Förutom hår på hela kroppen (tyvärr inga liveerfarenheter, men det syns genom skjortorna) så har de ansiktshår. Jag räknade idag. Av de drygt 20 poliser som jag såg, där jag stod, hade alla utom en mustasch. Snacka inne-"accessoar".

En annan reflektion. Där vi stod var det ca 60% indiska män, 38% vitingar och 2% indiska kvinnor. Ville de inte lyssna på Dalai? Jodå, men de stod alla samlade på ett ställe precis vid ingången, långt ifrån där det hände nåt. Exakt orsak vet jag förstås inte, men en sak är klar: män och kvinnor blandar sig inte hur som helst i det här landet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar