fredag 4 januari 2013

Snart halvtid

Va? Börjar det närma sig HALVTID!?!?!? Redan??

Hmmm, det känns ju som om jag just kommit hit och nu ska jag börja fundera på att åka hem.... Näää! Stop it! ...... Det behöver jag inte göra - än. Men hålla på som jag gör i två-tre månader till gör mig inte lyckligare, snarare utless och det skulle väl i och för sig vara bra inför hemresan. Jag väljer istället att ställa mig frågan "-Vad ska till för att maxa det här äventyret och samtidigt tycka det ska bli skönt att åka hem?"

Annelie är här i en vecka - en höjdpunkt!
Rita och jag ska åka till Hampi i 8 dagar i början av februari - en höjdpunkt!
Kanske, kanske Annika dyker upp - ännu en höjdpunkt!

....men sen då? Behöver/vill jag något mer? Eller ska jag ägna "kropp och själ" lite uppmärksamhet? Är det samtal med vänner och bekanta, yoga, meditation och morgonpromenader/-jogging på stranden jag behöver (det sista är en utopi för det är som mest att göra här före 12). Eller vill jag åka iväg ut i cybervärlden eller verkliga världen för en dos upptäcktsresande eller intellektuell stimulans? Eller...?

Hmm, jag tror att jag i sann tillits-anda låter saken bero och ser vad som kommer i min väg. Först och främst ska jag njuta av lite lugnare tempo på hotellen och ha trevliga dagar tillsammans med Annelie. Sen får vi se.....

Vän av ordning vet att det finns ännu en obesvarad fråga: Vad ska jag sysselsätta mig med när jag kommer hem? Den frågan har jag än så länge förträngt.... ;-)Eller vänta! Är det i själva verket bara en annan benämning på tillit? ;-)))

2 kommentarer:

  1. Du ska t ex äta middag med mig när du kommer hem - och ha ett affärsrådgivningssamtal. Så skynda hem :)
    Hampi förresten, hört att det är varmt och bara en massa gamla stenar där... ;-)
    Ulrika som sitter på sitt kontor i Sthlm idag... en annorlunda upplevelse, t ex snabbt internet, ingen ac behövs, varmvatten i alla kranar, inget strömavbrott...

    SvaraRadera
  2. Eva, lev i nuet och njut av dagen - indiskt visdomsord ;-)!
    Skämt åsido, ta vara på din tid i Indien och när du kommer hem ordnar det sig med giftermål, jobb och annat!!
    Kram

    SvaraRadera