söndag 13 januari 2013

Vardag är vardag överallt

Det tog två och en halv månad, men nu har vardagen kommit även till Varkala. Utöver en massa musik och tjöta med folk ser dagarna nästan likadana ut. Den börjar med utcheckningar, frukost och annat hotellfix. Jag läser mail, tidningar, bloggar mm. Lite sverigejobb. Tvätta, städa mitt eget. Bad eller promenad. Vila/läsa. Middag tillsammans med kamrater. Skype. Sova.

Slött o bra, men lite tråkigt, som vardagen ofta är. Fast jag har kommit att tycka om att ha tråkigt. Det är oerhört vilsamt. Låta tiden bara glida iväg, tankarna får gå som de vill utan att styras. Kreativiteten och handlingskraften går ner på noll och hjärnan blir blank och inget fastnar eller får fokus. Nästan meditativt. Höjden av vila. 

Skillnad blir det när jag känner mig understimulerad, det är inte lika rogivande. Tålamodet brister, jag vill åka hem, initiativförmågan tryter och på nåt sätt påverkar inaktiviteten i hjärnan att även kroppen blir seg och trött. Destruktivt, grinigt.

Jag undrar när det kommer smälla till. När hjärnan är mogen att komma igång med en lustfylld aktivitet igen. Och vad blir det då? Kommer jag börja skriva på den där föreläsningen jag vill sätta ihop om min tid här? Eller kommer jag börja fundera på om någon av alla mina idéer kan bli en vettig affärsidé? Eller på allvar ta tag i det där jag inte kan skriva om här? :-) Eller...?

Näää, va' jobbigt det blev. Jag vill nog helst bara ha det tråkigt en stund.... i hängmattan ;-)

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du känner dig tillfreds med att softa lite och t.o.m. ha tråkigt ett tag. Jag känner mig inte särskilt orolig för att du inte ska kick-starta nåt nytt projekt rätt snart- fylld av all den energi du nu samlar på dig!

    SvaraRadera