torsdag 6 december 2012

Trivandrum

Idag har jag shoppat kuddar, lakan, handdukar, gardiner, speglar och en massa annat i Trivandrum. Häng me'!
I lakan, sari, lungi mm-butiken. Tro det eller ej med utbuktningen på   höger skinka  är en pengabunt. Allt betalas ju i cash här.


Bland det fulaste jag sett och typisk indisk kitsch.

Julstjärnor the indian way

I Indien firar de jul trots att de är hinduer.

Shoppinggata

Skoaffären

Har aldrig sett så mycket prylar som i prylaffären.

Den söte unge mannen i prylaffären

Vet inte vad det är, men det ser väldans läbbigt ut.

Männen och deras lunghi.

Chapati, ägg och tomat till lunch på ett mathak mitt i bruset. Busgott!

Den söte kocken som var såååå mån om att jag skulle tycka om min mat.

Lunch-haket

Den rare servitören

Jag önskar att det var lättare att komma till tals med kvinnorna i det här landet. Foton får jag ta i smyg för de blir så himla blyga när jag frågar.

Den här goe gubben bad om att få bli fotograferad och varför inte.

Vår bil inkl chaufför för dagen.

Mitt i trafiken

Snubbar

Jag störs över att det är vita (fotoshoppat)  kvinnor och män på alla reklamskyltar när indierna i själva verket är väldigt mörka i skinnet?  

Teaffären

Kaffeaffären

Snart har jag kommit på hur männen knyter sin lunghi

Hon var så väldigt vacker, men ville inte bli fotad så det fick bli i smyg med taffligt resultat.

Nybyggt bostadsområde

Välkomstkommittén 1 Salim, till höger, är ägare till Sherin och ett stort stöd till mig och Deepak.

Välkomstkommittén 2 Deepak och Lillebror (Sandy)
Välkomstkommittén 3 Granntösen

Vila.......


3 kommentarer:

  1. Tack Eva, för att du delar med dig av dina upplevelser på ett väldigt inspirerande och underhållande sätt. Själv har jag varit i Oslo idag. Inte lika spännande och betydligt kallare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Matilda! Så kul att du också följer mig. Nja, Oslo känns inte som dit jag längtar mest till. Förutom kylan tycker jag nog prisläget är lite bättre här :-) Kraaammm

      Radera
  2. Nu har även jag kommit på hur man kommenterar (med viss hjälp från Matilda).
    Häftigt att följa dig på det här sättet och jag ser fram emot fortsättningen "om två dagar".
    Kram

    SvaraRadera