måndag 31 december 2012

Gott nytt år!!

I morse fick jag frågan "Vad är det bästa som hänt dig i år?" Inte helt lätt att svara på, men jag valde till slut ett beslut som det bästa som hänt mig. Beslutet att åka hit.

Det togs en het februarinatt i rum nr 1 på Sherin Cottage. Jag låg där och vred och vände på mig och funderade på om jag skulle våga erbjuda Deepak att vi tillsammans skulle hyra ett hotell säsongen därpå. Jag fattade beslutet - och här är jag.

Utan förstudier, strukturerade samtal, budgetar, risk- och konsekvensanalyser bestämde jag mig för att åka hit - på vinst och förlust. Beslutet grundade sig på en enda sak - jag ville verkligen göra det. Och det fick räcka som beslutsunderlag.

Vän av ordning kan tycka att vara här, mitt i äventyret, ska vara det bästa som hänt under året, men det kan jag inte säga - än så länge. Beslutet däremot, fick oanade konsekvenser. Någonting hände inom mig. Något släppte taget om mig och jag har känt mig behagligt fri på ett alldeles underbart sätt alltsedan dess. Alla måsten, borden och "så göööör man inte" fick kliva åt sidan för nyfikenheten, lusten och glädjen. Hjärnans gamla vanliga tjöt om normer och plikter fick ge sig till förmån för tillit och "det ordnar sig". Jag har inte ångrat mig en sekund... Nåja, några sekunder då - mitt i feberyran ;-)

Vad är det bästa som hänt DIG i år?

För övrigt fokuseras just nu all tillit på min hälsa. Jag är fortfarande helt slut, sover 15 tim per dygn och "förstå-sig-påarna" säger att det beror på antibiotikan som jag äter. Jag tror fortfarande att jag har ett virus, men i det här landet testar man inte det utan kör antibiotika på allt. Nää, nu e re slutgnällt!!

Vill passa på att önska er alla ett gott 2013. Låt oss få ett förbaskat bra år!!!

Här några bilder på mitt middagssällskap ikväll. Saknas gör Katja, Ritas dotter, men hon är nog glad att jag inte visar det enda fotot jag har av henne :-) Tänk er henne istället. Ännu en vacker kvinna, 24 år med långt mörkt hår och ett härligt leende. Ninni har tyvärr åkt hem (saknar dig!) men är med oss i tanken ;-)

Rita, undertecknad och Ninni.
 
Vår tyska freundin Sabine


Linslusen Ninni igen och Ulrika som åker hem på onsdag. "- Jag kommer sakna dig nåt alldeles galet jättemycket!"

Hari eller "Santas little helper" som Rita kalla honom.
 Läser du detta ikväll så skål på dig kl 1930 - då har vi tolvslag.

1 kommentar:

  1. Det gör mig verkligen gott att höra att ditt beslut, och även genomförandet av det, bereder dig så mycket glädje. Du har verkligen en förmåga att förmedla denna värme och glädje till oss som är kvar i gråslasket här i norr.
    Nu går vi dock mot ljusare tider så det finns gott hopp här också!
    Kram och God Fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera