lördag 22 december 2012

Sherin Cottage

Som utlovat kommer här lite bilder från Sherin Cottage. Deepak har gjort Sherin till något alldeles speciellt. Hans energi och förhållningssätt är unikt. De flesta tycker så galet mycket om honom. Dessutom är han ju trekkingguide i Nepal när det är säsong där och han får rekommendationer från alla håll och kanter. En grymt bra relationsmänniska.

För er som inte tittat på hemsidan kommer här några bilder.

Lite som en Italiensk villa.


Rummen är rena om än lite slitna.

Gemensamt rum. Här är det ofta full fart. Soffan är Deepaks bästa tupplursställe.
Åsså en historia från verkliga hotellivet....
Igår kom det gäster i en taxi. Taxichauffören ville ha provision trots att gästerna bokat hos oss i förväg och sagt att de ville till just Sherin Cottage. Deepak vet att chaffisen inte pratar engelska och säger därför att han är städare här, men att damen i vit t-shirt är "the boss". Chaffisen ber då mig om provision, på mayalalam, vilket ju jag inte förstår, så jag sa bara "- I do not understand. Sorry!"

Idag kommer samme chaffis igen, med nya gäster. Ninni och jag sitter på balkongen och ser att han tittar jättesurt på mig, riktigt elakt. Vi fattar förstås ingenting.... Sen ser vi att chaffisen pratar med Salim (ägaren till Sherin) som överlämnar pengar till skurkchaffisen.

Efteråt frågar jag Deepak om vad som hände. Då berättar Deepak att chaffisen kräver provision för att köra kunder till oss oavsett om de har förbokat eller ej, om han inte får det kommer han att tala om för alla sina taxichaffisvänner att Sherin Cottage är stängt och att de kan hänvisa resenärerna till andra hotell. Deepak blev rasande och vägrade betala, men Salim tyckte inte det var värt att taxichaffisarna är arga och betalade chaffisen 50 rupisar.

Fy fan sicket sätt. Riktiga maffiafasoner. Beteendet blir dessutom mer och mer vanligt. Jag blir rasande, men vill förstås att våra gäster ska kunna ta sig hit. Maktlöshet... Dessutom - trots att han fått pengar tittade han elakt på mig när han åkte iväg. Brrr....

1 kommentar:

  1. Jag har missat hur Sherin hänger ihop med Skylark. Kan bero på att jag 1)läser bloggen i min iPhone=liten ruta 2) Missat något blogginlägg eller 3) läser din blogg mitt i natten = fattar trögt.
    Vilka skurkfasoner! Och så jäkla maktlös du måste känna dig! Marknadsföringsjobbet ska alltså gå ut på att få över taxichaufförerna på er sida?

    SvaraRadera