lördag 8 december 2012

Korkad Gryding, eller...?

Madrassera har kommit!! Hurra! Ni som läst om madrass-planerings-incidenten tidigare förstår vilken milstolpe det är. Wow! Dessutom tror jag vi nu har Indiens skönaste sängar. Rackarns bra blev det. Meeen självklart lite strul också. Madrasserna är så himla tjocka att lakanen vi köpt inte räcker till så vi måste skarva dem. Det har inneburit att jag fattat ett beslut som jag inte riktigt fattar att jag fattat....

Skräddaren ville ha 75 rupisar per lakan för att skarva det runt om. Vi blev råirriterade eftersom det var "så himla dyrt". Vi beslutar då att vi fixar till den gamla symaskinen som står här åsså syr vi själva. Kaxig Gryding förklarar glatt att i Sverige har man minsann syslöjd i skolan så hon kan sy.

Sagt och gjort, nu kör vi, vi äter bara lite lunch först. I lugn och ro över en "rice and vegcurry" inser jag att jag just sålt min tid för ca 20 kr/tim - och tycker jag fattat ett bra beslut?!?!?

Istället för att betala 200 svenska på ett bräde har jag fixat ett tio timmars monotont jäkla jobb som kommer göra mig uttråkad, göra mig och Deepak oense och mina händer alldeles fnöskiga. Jag gissar att ni nu ler skakar på huvudet och undrar: Hur korkad kan en människa bli på sex veckor :-)) Det undrar jag också. Fast det är klart att detta är ju ett bevis på att det faktiskt går att anpassa sig till nästan vad som helst.

Annars lever jag just nu helt galna och lååånga dagar. En elak tredagars förkylning kombinerat med en massa jobb med att fixa bokningssajten, hemsidan, träffa revisorn, vänta, korrumpera myndigheter, fixa skyltar, vänta på mer myggnät, shoppa prylar, muta kommuntjänstemän, vänta lite till, lära mig en massa saker fixa, fixa, fixa...... Pust! Jag har bestämt mig för att köra Deepaks variant och säga att det är klart om två dagar, det känns liksom lite lättare då ;-)

Ha lite tålamod med mig, är ni snälla. Jag har en massa kuliga grejer att berätta för er, men jag hinner inte så det får bli när det lugnat ner sig lite -- om sisådär två dagar :-))

1 kommentar:

  1. Gratulerar till madrasserna! Är inte lika säker på att jag vill lyckönska dig till din löneförhandling för ändring av lakan... Lycka till med sömnaden! ;-)

    SvaraRadera