fredag 14 december 2012

Systerskap

Har ni någon gång hamnat i det läget att det känns som att det "aldrig kommer att ta slut"? Där är jag nu. Herrejösses så mycket smågrejer det är att fixa med. Som tur är har jag ju viss erfarenhet och inser att snart (om kanske 2 dagar) kommer värsta ketchupeffekten att infinna sig. Ni vet, när allt blir klart "samtidigt". Läängtar....

Måste också säga att nu bor våra första gäster i Skylark och de är supernöjda och säger att de gärna rekommenderar oss på Tripadvisor. Härligt, för den rackarns bokningssajten är fortfarande inte uppe. Tillit..... ;-)

Egentligen vill jag skriva om nåt helt annat, så det tänker jag göra. Sis (Syrran Ninni) kom hit i onsdags. Så härligt att ha henne här. Förutom att det är supermysigt så är det befriande att hon hela tiden tar mitt parti och inte kommer med några förklaringar eller förnumstiga kommentarer om än det ena än det andra. Så himla gott att ha rätt precis hela tiden! Jag känner mig som en superhjälte! :-)) Idag struntar jag i att det är onyanserat.....

Systerskap är fantastiskt. Det första Sis gör, när hon sovit, är att slänga sig ner vid symaskinen för att hjälpa mig att sy lakanen. Ingen tveksamhet där inte. Förutom avlastningen så är det underbart att känna samhörigheten att göra det tillsammans. Lite fniss och glada tillrop är ju heller aldrig fel. Det är bara att inse att det är roligast att göra saker tillsammans. Än en gång har jag fått bekräftat att jag är en lagspelare och inget annat - som t ex enmansföretagare.....

Systerskap för mig är mer än att hjälpas åt med praktikaliteter och att alltid ta varandras parti. Det är ju så att vi måste inte ha gemensamma föräldrar för att det ska kännas som systerskap. 

Systerskap för mig är också när vi utan baktankar och avundsjuka, helt oegoistiskt, stöttar varandra i motgångar och glädjer oss åt varandras framgångar. Då är systerskapet som renast och vi är som mest nära varandra och gör varandra starka. Ett systerskap som grundar sig på att vilja den andra väl, att vilja varandra väl. Att bara finns där för varandra när det behövs, vad det än vara månde. Det är bland det finaste som finns, tycker jag.

Kära systrar där ute - jag är så glad att ni finns!

1 kommentar:

  1. Kära syster, tack för dina kloka ord! Sy ordentligt och krama Ninni från mig.
    Kram från Matilda

    SvaraRadera